9e dag 4-8-2017

5 augustus 2017 - Clearwater, Canada

Nadat we zijn opgestaan, we hebben goed geslapen hier, het was stil en ook lekker donker. Alles weer in de camper, alles afgesloten en dicht, we kunnen vertrekken richting Wells gray park. We komen vanavond hier weer terug op deze camping dus we hoeven dan niet meer in te checken dus als we wat later aankomen is dat geen probleem.

Rond 10:30 uur richting Wells gray park daar zijn we snel want het ligt vlakbij de camping.
Eerste stop Mouls falls. We nemen de rugzak mee en vertrekken op een prachtig pad. Heerlijk rustig om te wandelen. Onderweg wordt het wel steiler, we hadden dit al gelezen op internet. En ook steeds meer boomwortels op het pad dus goed kijken waar je loopt.Eerst kom je boven bij de waterval uit prachtig maar we gaan natuurlijk voor achter de waterval te komen. Beneden zien we diverse mensen ook lopen. Wij willen dat ook dus via een nog steiler paadje naar beneden. Halverwege gelukkig een trap dat scheelt énorm. Dan na nog een stukje steil naar beneden staan we aan de voet van de waterval. Wow! Dan erachter een smal nat paadje eigenlijk alleen voor 1 persoon breed genoeg we gaan erover thank god voor de bergschoenen wat zijn we hier blij mee. Dan achter de waterval je wordt hier super nat van de spetters maar dat is ook kei leuk. Aan de andere kant aangekomen mooi uitzicht op de waterval we nemen wat foto's en vervolgen onze weg terug. Nu zijn we kletsnat maar dat is wel lekker koel voor onze weg terug. Wat een superleuke ervaring het was de wandeling en de klim meer dan waard! We zijn hier toch wel een 3 uur mee zoet geweest fijn dat we hier een extra dag voor hebben genomen het was een super ervaring die we nooit meer zullen vergeten!.

We gaan weer verder en rijden door naar Helmcken falls deze liggen ook vlak bij de weg 5 minuutjes lopen maar. Ook deze is adembenemend mooi wat een diepte heeft deze waterval. Het is een hele hoge waterval met een kom helemaal uitgesleten door de eruptie van het water. Wat een kracht heeft het water zeg.

We besluiten omdat hét nog vroeg is ook door te rijden naar Baileys chute dit is de plek waar de zalmen in augustus eieren leggen en dan sterven. De weg is gravel alles schud in de camper dus langzaam rijden. Gelukkig is het niet zo ver. We lopen er naar toe ook weer zo'n 10 minuutjes over een bospad en weer heerlijk rustig geen mens te zien. Het uitzicht is weer prachtig de rivier met de blauwe lucht de bomen daar kan je uren naar kijken. Maar we gaan weer terug want we hadden nog een paar mooie uitzichtpunten gezien eerst langs de weg redpine, dan deer creek hier konden we in het water staan zo helder je kon zo op de bodem kijken. En als laatste mushbowl hier is een brug boven de rivier ook allemaal supermooi.
We verlaten rond 6 uur met prachtig uitzicht op de bergen helaas Wells gray park wat was het er mooi we hebben er onvergetelijke herinneringen bij.
Aangekomen op camping alles weer op zijn plek en aangesloten, even wat eten de schotel die we gekocht hebben even in de oven en klaar. We genieten van het mooie uitzicht en kijken nog even naar de fotos en filmpjes die we hebben gemaakt. Morgen op naar Blue River voor de berensafari zouden we eindelijk een beer zien ?Tot morgen.

1. Geert:
    5 augustus 2017
    Wat een mooie waterval. Het is een hele belevenis om zo'n reis te maken. Dan is het fijn om een reisverslag te hebben, anders krijg je de indrukken nauwelijks verwerkt.
    Genieten
  2. Thea:
    5 augustus 2017
    Zo te lezen een hele drukke maar hele mooie dag. Ik hoop voor jullie dat jullie morgen eindelijk beren zien, want dat lijkt mij geweldig om die in het wild te zien. Geniet ervan , maar dat doen jullie het is jullie op de foto's te zien.
  3. Monique Goossens:
    5 augustus 2017
    Prachtig hoor. Op naar de beren. ben benieuwd
  4. Karin:
    5 augustus 2017
    Wat mooi die watervallen en nu opbaar de beren. Spannend hoor!
  5. Marc en Marion:
    5 augustus 2017
    Echt mooi allemaal, leuk om met jullie zo op reis te mogen.
    Ben benieuwd of jullie beren zien in de natuur, geniet er maar van.
  6. Harry:
    5 augustus 2017
    Wat is het daar toch mooi. Zou zo ook wel eens willen gaan
  7. Ad bruens:
    5 augustus 2017
    Joop klik uit misschien unne g...Le beer. Succes morgen. Gr.
  8. Miriam:
    6 augustus 2017