10e dag 5-8-17

6 augustus 2017 - Blue River, Canada

En zo vertrokken we met een stralend blauwe lucht weer uit RV park Dutch lake.
Lekker op gemak gedaan want we hebben vandaag de tijd. Het is ongeveer 100 km naar Blue River.
Eerst maar even boodschappen doen want we willen graag wat in de koeling hebben je weet nooit of je bij de volgende camping na een lange dag nog wil gaan rijden.
We drinken ook nog even koffie bij Tim Horton en met gratis wifi even alles checken. De wifi op Dutch Lake was super slecht viel na 2 minuten telkens uit. De wifi is eigenlijk alleen goed geweest in Whistler. Ook nog even tanken want morgen moeten we 309 km rijden omdat we dan naar Maligne lake rijden.
We komen rond half 12 aan in Blue River, een leuk klein stadje en inderdaad overal borden met de river safari kan niet missen zoals ons al was verteld. We hebben gelukkig nog een plek voor onze camper het is er best wel druk.
We moeten ongeveer 45 minuten wachten voor de boot gaat .Even nog wat kletsen met een paar Nederlanders Joost en Trix, zitten toevallig ook bij ons op de boot. Dan mogen we instappen zwemvesten aan geriemd en aan boord. We hebben als gids Laurens.
Het is een prachtig meer met in de verte mooie bergen. Eerst zien we een visarend op een groot nest. Mooi maar we komen voor de beren toch?
Dan gaan we voorzichtig langs de randen varen van het meer en we moeten ook in de bomen kijken daar zitten de jongen meestal. Dan zien we een beer lopen en ik zie er ook nog een uit het bos aankomen. Prachtig om ze zo te zien in het water, en op een stuk grond in het water. Ik had nog wel dichterbij gewild!
We kijken geruime tijd en iedereen is muisstil om ze niet weg te jagen. Geweldig om ze zo in het wild te zien veel beter dan een dierentuin. Dan varen we langzaam weg en gaan weer terug het meer op. We gaan ook nog een waterval bekijken even van boord en 2 minuten lopen zeker de moeite waard.
Weer allemaal in de boot en we varen het meer weer op. Langzaam gaan we terug naar het beginpunt wat een onvergetelijke ervaring.
We drinken nog wat samen met Joost en Trix die we hebben ontmoet. Hij heeft een iets betere camera en de beer staat er prachtig op. We wisselen email adressen uit en gaan onze fotos opsturen en zij die van hun.
Dan stappen we weer in en rijden naar camping Blue river. Ook hier een prachtige plek alleen de wifi is weer bagger. We hebben spijt dat we niet de wifi bij de camper bijgekocht hebben.
We eten lekker buiten het is nog 29 graden dan als de zon zakt snel de camper in want de muggen eten je op. Dus nog snel wat fotos van ons campingplekje maken en dan weer snel naar binnen want er zitten in een paar secondes 10 muggen om je heen. We gaan vroeg naar bed morgen 309 km voor de boeg eerst naar Maligne lake en dan naar Jasper. Tot morgen.

1. Thea:
    6 augustus 2017
    Zijn mooie foto's van die beren lijkt mij een hele ervaring om die in hun eigen omgeving te zien in plaats van in de dierentuin. Alweer een ervaring rijker en op naar de volgende. Geniet ervan.
  2. Monique Goossens:
    6 augustus 2017
    Die beren echt gaaf om ze in het wild te zien