11e dag 6-8-2017

8 augustus 2017 - Jasper, Canada

Vanmorgen vroeg eruit 6 uur loopt de wekker af. We hebben vandaag meer dan 300km voor de boeg.
We vertrekken om 8.10 uur we wilden eerst onderweg ontbijten maar we hebben toch nog maar op de camping het ontbijt genuttigd.
Dan op weg naar Maligne lake. We vertrekken wel met een beetje fris temperatuurtje het is 6 graden buiten dat voelt toch wel een beetje koud. Wel even de verwarming aan in de camper als we rijden, maar gelukkig komt de zon er snel door en wordt het al snel warmer. Ik zou toch niet hier in de herfst of winter willen rijden dan zakken de temperaturen denk ik erg snel in de avond en nacht.

De eerste stop is bij een mooi uitzicht op de Terry Fox berg. Weer wat foto's natuurlijk en dan snel verder. We zien in de verte Mount Robson die is 3954 meter maar liefst. Echt mooi en met stralend blauwe lucht maken we weer wat foto's,we hebben geluk want meestal is deze berg omringd door wolken.
We gaan snel verder en naderen de provinciale grens met Alberta. We moeten nu ook onze klok een uur vooruit zetten ivm met andere tijdzone. We hebben dus eigenlijk een uur minder te spenderen. Goed dat we vandaag vroeg weg waren dat scheelt dan toch weer.

Al snel zien we eerst Medicine Lake heel blauw en heel groot. Maar we rijden eerst door naar Maligne Lake hier stoppen we bij de terugweg nog wel even.
Dan ongeveer 25 km verder Maligne lake het is er wel superdruk. Eerst maar een parkeerplek vinden na even rondrijden hebben we een plekje gelukkig. Het is toch net geen personen autotje wat je moet parkeren.
Dan naar het lake mooi maar wel heel veel chinese mensen of iets van soortgelijke aard. We gaan kijken of we met de boot meekunnen. Ja dat kan dinsdagmiddag om 14.45 uur. Hahaha het is vandaag zondag.
Dan lopen we gewoon een eind rond het meer ook leuk. Helemaal het lake rond gaan we niet doen dus we besluiten na een korte wandeling terug te gaan. Eerst nog even stoppen bij Medicine lake veel minder druk en eigenlijk vinden we dit lake veel mooier.
We zien ook nog een arend die zit te broeden gebied waar zij zit is afgesloten om haar de rust te geven die nodig is.
Dan rijden we weer dezelfde weg terug naar Jasper. We rijden de stad binnen poeh wat druk alles is vol met autos campers mensen en winkeltjes en eetgelegenheden. We zien ook geen plek om onze camper te parkeren en besluiten dan om morgen hier wat vroeger naar toe te gaan en dan mogelijk Jasper te bekijken en ook hier dan wat te eten.
De navigatie stuurt ons 2x dezelfde weg op en laat ons zo 2x op en neer rijden. Aangezien het wel erg druk is in de stad en we niet makkelijk overal kunnen keren komen we toch weer telkens op de grotere doorgaande weg uit.  We stoppen bij een soort van hotel en ik vraag even na waar camp ground Whistlers is. Een zeer vriendelijke dame (iedereen in Canada is echt vriendelijk) verteld waar we door moeten rijden geeft me nog een plattegrond mee en dan zijn we er inderdaad binnen 5 minuten. We moesten aan de andere kant zijn van de rivier en ons navigatie systeem had dit waarschijnlijk niet door.

We hadden plek 12D alvast gereserveerd plek met niets aan faciliteiten omdat toen wij boekten in januari alles vol zat.
Maar bij aankomst vraagt mijnheer of we misschien liever een plek hebben met alles erop en eraan dus stroom water en toilet afvoer ja graag zelfs. Kost 10 dollar extra super nu hebben we plek 50J. Hier alleen geen wifi maar die missen we ook niet de wifi is toch overal slecht. Ook omdat er vanmorgen een beer is gezien in het park alles binnen zetten vanavond en ook geen was buiten hangen.
We zoeken onze plek het is een super plek in het bos lekker rustig en geen buren. We eten pizza lekker in alle rust in het bos.
Daarna weer naar binnen het is fris vanavond en ook weer die muggen. We staan al helemaal onder de muggenbulten ondanks onze Deet 40%. Zodra het avond wordt komen ze met hordes tevoorschijn dus als de zon onder gaat snel naar binnen deuren dicht en niet meer buiten komen.
Morgen weer een nieuwe dag met een nieuw verslag. Zal wel iets later binnenkomen want 2 dagen geen wifi.
Tot morgen.

1. Thea:
    8 augustus 2017
    Mooi die watervallen en het meer. Dus jullie zitten nu nog met 8 uur tijd verschil met hier. Ik probeer er rekening mee te houden. Geniet nog met volle teugen.
  2. Anja:
    8 augustus 2017