8e dag 3-8-2017

4 augustus 2017 - Clearwater, Canada

En zo zijn we weer vertrokken uit Kamloops. Gisteren lazen we pas op internet dat de luchtkwaliteit in Kamloops op schaal van 1 tot 10 op zelfs 12 stond! En er werd ook geadviseerd om geen inspanning te doen zoals fietsen of hardlopen. We hadden de vieze rook natuurlijk onderweg gezien, en het zag de hele avond ook gelig van de smog.  Gelukkig zijn we ook op tijd naar binnen gegaan maar dat het zo erg was wisten we niet. Vanmorgen toen we de camper startten rook deze nog naar rook en brand maar ja dat kan ook niet anders.

We vertrekken vandaag naar Clearwater ca 148 km dus we hebben ruim de tijd om overal waar we willen te stoppen.
Het eerste mooie punt is bij de north Thompson River prachtig weer we nemen wat foto's en weer verder.
Rond 12 uur stoppen we even voor lunch broodjes met rode zalm heerlijk.
We genieten van het mooie uitzicht.
Omstreeks 12 uur zijn we bij ingang van Wells gray park. Eerst even tanken onze camper slurpt de litertjes graag leeg. Tanken is hier een aparte belevenis je geeft je creditcard af als borg en mag dan tanken. Je mag ook 100$ cash geven als je maar borg betaald.
Ik neem een lekkere vanille koffie super grote beker vol $1.95.
Dan na een korte stop door het Wells Gray park in, wat is het hier mooi. De eerste waterval is spahat falls deze is dichtbij de weg maar 5 minuten lopen. Een hele mooie waterval wel ver weg maar prachtig om er foto's van de maken.
Weer verder gereden het is wel heerlijk rustig, af en toe een auto of een camper. We moeten beiden wel goed opletten want de bezienswaardigheden staan op piepkleine bruine bordjes en zo rijden we Mouls falls al voorbij. En een auto keer je even om maar onze camper van 8 meter, dat gaat zomaar niet. We rijden gewoon verder, er zijn nog meer dan genoeg watervallen te zien. En morgen hebben we ook nog heel de dag in Wells gray. Gelukkig hebben we dat zo gepland.
We zien even later het bordje Dawson falls na ongeveer 10 minuten lopen ook weer een prachtige waterval.
We besluiten om terug te gaan en nog even bij mouls fall te gaan kijken. Dan blijkt dat het 45 minuten heen en ook weer terug wandelen is. Het is inmiddels 5 uur en we willen graag op tijd op de camping zijn, omdat de ontvangst meestal rond 7 uur sluit en we ook nog rustig een beetje willen zitten het is tenslotte vakantie. We hebben morgen nog een héle dag. We rijden het park weer uit en gaan naar RV Park Dutch Lake. We hebben plek 24 prachtige plek met uitzicht op het meer. Het is niet voor niets Dutch lake er zitten hier veel Nederlanders. Het meer is prachtig en er zitten hier schijnbaar veel schildpadden in het water, we zien wel heel veel waterlelies en dat is ook erg mooi.
We eten wat en wandelen nog even rond prachtig met de zonsondergang, dan op tijd weer naar bed morgen willen we veel gaan zien van Wells Gray Park. Tot morgen.

1. Thea:
    4 augustus 2017
    Weer mooie foto's en een mooie dag. Geniet, voor mij al vandaag, van het park en hopelijk zien jullie ook wat wild.
    Maar uitkijken voor snakes.
  2. Sylvia:
    4 augustus 2017
    Ik lees dat je rode zalm eet. Je zou nog gaan vissen, zalm vangen, zelf schoon maken en eten toen ik je laatst sprak. Komt dat nog? Ik geniet dagelijks van jullie reis verslag en foto's. Dit werkt heel goed. Ik kan van afstand mee genieten. Nog veel plezier en tot de volgende verslag.
  3. John van de Wiel:
    4 augustus 2017
    Fantastisch mooie foto's. En de lach op jullie gezichten wordt steeds groter.
  4. Monique Goossens:
    4 augustus 2017
    Is idd veel rook te zien. Maar de foto's zijn verder prachtig. Mooie rondreis
  5. Hans en Marian Tuerlings:
    4 augustus 2017
    De reis die jullie maken is adembenemend. Prachtige foto's en een heel goed verslag. Wij vinden het leuk dat we getuige mogen zijn van jullie avontuur. Geniet er samen van. Doe Wendy de groeten van ons.