7e dag 2-8-2017

3 augustus 2017 - Kamloops, Canada

En zo werden we wakker in Lillooet. We horen en voelen dat het erg hard waait. Gelukkig is het geen koude wind maar zwoel warm. Het wordt vandaag een warme dag. We vertrekken uit campground frasercove en gaan eerst tanken. De camper rijd 1 op 3.7 slurp beest dat we hebben.
Onderweg komen we langs Marble Canyon wat mooi zeg even stoppen. Het is nog wel erg mistig van de rook maar in een helder stukje maken we snel even een foto. We rijden verder de lucht wordt zelfs gelig van de rook en op sommige plekken zie je geen enkele berg meer zoveel rook. Kan je nagaan hoeveel er brandt !
Naarmate we verder rijden veranderd het landschap telkens weer dan weer een meer waar we kilometers lang naast rijden, en dan weer bergen en ook stukken met hier en daar wat begroeiing. We zien de schades van de bosbranden rondom Cache Creek hele stukken berg en de rondom liggende grond en zwart geblakerde bomen. Vorige week was hier alles nog afgesloten. Zelfs onderweg naar 100 mile house een wegblokkade in verband met de nog brandende stukken bos.

Onderweg zien we een soort van western stadje we keren om dat willen we zien. Een erg vriendelijke dame begroet ons en verteld dat we binnen moeten komen kijken in de saloon. Er hangen veel mooie longhorns en allerlei mooie spullen van indianen en ook spullen van die tijd. Ze verteld dat we foto's mogen maken maar niet bij de 2 laatste huizen moeten komen daar heeft haar man gisteren ratelslangen gehoord brrr voor geen goud ga ik daar een foto maken.
Ze neemt ons ook mee langs de andere huizen en ze heeft leuke spullen te koop. We nemen nog wat foto's drinken nog wat en vervolgen onze rit weer. Nog even boodschappen doen we zien een Costco prima laten we daar naar binnen gaan met een speciale toeristen pas mogen we naar binnen. Het is superwarenhuis met alles in groot verpakking we kopen een gegaarde kip en een lekkere grote Italiaanse salade voor vanavond heerlijk.
Na ongeveer 15 minuten komen we aan op RV Kamloops. We hebben plek 64. Het is warm om 19.00 nog 35 graden maar heerlijk om buiten te toeven. Ook hier geen kampvuren toegestaan vanwege brandgevaar. We gaan lekker buiten zitten eten, en  ook hier even een was draaien we zitten vlak naast de wasserette. En morgen weer een nieuwe dag. Dan gaan we naar Clearwater. Tot morgen.