6e dag 1-8-2017

2 augustus 2017 - Lillooet, Canada

Vanmorgen wakker geworden na onze eerste nacht in de camper altijd wennen ander bed en vooral veel licht dat zijn we niet gewend.
We ontbijten en douchen daarna in de camper wat heerlijk zeg warm water en een eigenlijk best grote douche. Ook de full hook up is fijn we tanken water bij en legen de watertanks en toilet. Allemaal naast je camper luxe hoor. Ook stroom hebben we erbij maar geen nood er zit een generator aan boord dus mochten we geen stroom hebben kunnen we gewoon alles gebruiken. Alleen de magnetron niet .

Vandaag staat de peak to peak tour op programma. We rijden rond 10 uur naar Whistler leuke stad hier zijn de olympische winterspelen gehouden in 2010.

Leuk toeristisch dorpje maar zo vroeg nog niet druk. We gaan de peak to peak tour doen. Eerst met een gondel naar boven het is erg mistig boven wel jammer want het zal er prachtig zijn bij mooi weer. Later horen we van 2 Amerikaanse mensen dag het van de bosbranden komt de mist is rook die deze kant is opgedreven.

We nemen de gondel naar de peak to peak. Wow zeg wat is dat hoog en we zijn toch wel wat gewend van Oostenrijk. We hangen 2.4 km boven de grond,en dan van top naar top is het 4.3 km dat je helemaal los hangt in de gondel. Wel aan 3 grote dikke kabels die trekken je omhoog. In circa 11 minuten ben je naar de overkant.
Weer een adembenemend uitzicht boven maar ook hier best wel veel rook niet alle bergen zijn zichtbaar.
We gaan weer naar beneden met de gondel ik spot een beer wel ver weg, te ver om te fotograferen helaas. We zijn rond 2 uur weer in Whistler en omdat we nog een stukje dadelijk moeten rijden besluiten we hier warm te eten dan kunnen we straks rustig aan doen. We moeten nog 148 km naar Lilloeet toe dus we kunnen rustig aan doen en we stoppen onderweg nog een paar keer om van de mooie uitzichten te genieten. Eerst bij Joffrey lake prachtig mooi maar er zitten veel muggen en dazen. Gelukkig heb ik aloe vera bij dat helpt meteen. Dan een eindje verder ook nog bij Duffy lake wat is het hier toch mooi, we genieten weer van het prachtige uitzicht.

We komen omstreeks 18:15 uur op FrasercoveRV campground aan we krijgen nummer 8 toegewezen aan de Fraser Rivier, hele mooie plek en gelukkig ook gereserveerd want alles zit vol. We wandelen eerst nog even rond want er is een mooi arendsnest op de brug te zien. Het is heerlijk weer en we hebben het zonnescherm uitgeschoven en genieten van de ondergaande zon. We eten nog een broodje met zalm en dan naar binnen want ook hier zitten best veel muggen.

Dan weer lekker naar bed. Tot morgen.

1. Thea:
    2 augustus 2017
    Lijkt mij prachtig maar wel erg hoog. Je verhaal van vandaag is, denk ik, niet helemaal af en er staan ook geen foto' s op en dat is niets voor jouw geen foto' s. Ligt misschien aan de WiFi of heb je maar een bepaald aantal letters. Geef het maar even door. Geniet van jullie prachtige reis.