5e dag 31-7-2017

1 augustus 2017 - Whistler, Canada

Vanmorgen vroeg eruit, we waren al wakker spannende dag de eerste keer met de camper rijden. We hebben er zin in. Ontbijtje genuttigd weer bij de Mac om de hoek,  en dan staat om half 8 de bus van fraserway voor de deur. We rijden ongeveer 3/4 uur en dan zijn we op een hele grote parkeerplaats waar wel meer dan 100 campers staan te wachten. Carmen heeft ons welkom en we krijgen uitleg van Steven. Hij neemt echt ruim de tijd om ons alles uit te leggen. Als hij na ongeveer een uur alles heeft verteld gaan we naar binnen om de benodigde sleutels te krijgen en de papieren te ontvangen. We krijgen er ook nog een leuke tas bij en dan is alles geregeld en kunnen we vertrekken.
Nou daar gaat hij dan de eerste keer met een supergrote camper rijden. Hij weegt 5670 kg is 3.50 hoog en 250 breed en bijna 8 meter lang.
Pff dat is een enorm bakbeest !! We rijden eerst maar eens rustig op de parkeerplaats en dan de weg op. Dat is echt wel even wennen veel breder dan wagen en ook veel hoger, ook het niet schakelen is even wennen maar na paar minuten is Joop er al aan gewend en gaat het super goed. We zitten ook wat hoger en kunnen zo alles goed zien. We rijden de parkeerplaats op van de mall en je kan gewoon zien dat er hier meer rekening wordt gehouden met campers, grote parkeerplaatsen en ruimte genoeg heerlijk.
We gaan boodschappen doen bij Wallmart,altijd zo leuk om te zien dat er hier veel in megaverpakkingen zit.
Na ongeveer een uur, ja het duurt even eer we alles hebben en hebben gevonden gaan we echt vertrekken naar Whistler.
We rijden de sea to skyway route wat is dit mooi zeg ik zou wel overal foto's willen maken.
We stoppen bij pontaux cove wat een mooi mooi blauw water bergen ik wordt er stil van.
We komen ook nog een andere mooie spot tegen met ook weer een prachtig uitzicht en ook hier stoppen we even.

Om half 5 komen we aan op Riverside resort 8018 Monsdrive Whistler. We hebben plek 6A lekker achteraan en heerlijk rustig. Eerst even genieten van een pilsje en een drankje. Dan alles uitpakken en een plaatsje geven,de koffers passen makkelijk in het opbergluik zo staan ze niet in de weg.
We besluiten vanavond lekker op onze eigen plek te koken hamburger met ui boontjes en puree.
Na het eten lopen we nog even rond wat is het hier mooi. Morgen naar Lilloeet eerst lekker slapen in onze camper ben benieuwd. Tot morgen .

1. Thea:
    1 augustus 2017
    Weer mooie foto's en het is ook een mooie maar wel grote camper. Geniet van al het moois.
  2. Mirella:
    mooi zeg de fotos
    En een flinke camper ,weer heel anders dan caravan .
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal .
    voordeel ook zo als je thuis bent hoef je niet alles nog eens te vertellen iedereen weet alles al .Veel plezier van daag weer ,stiekum wil ik ook wel
  3. John van de Wiel:
    1 augustus 2017
    Ik ben niet snel jaloers, maar..............................
  4. Marc en Marion:
    1 augustus 2017
    Wij krijgen er zo ook wel zin in om zo'n avontuur aan te gaan.....
    Echt leuk om elke dag een verslag van jullie te ontvangen.
  5. Miriam:
    1 augustus 2017
    Hey! Wat leuk om jullie verslagen te lezen. Prachtige foto's!
    Geniet ervan!