3e dag 29-07-2017

30 juli 2017 - Vancouver, Canada

Vandaag vroeg eruit om half 6 nou ja voor ons normale tijd haha. We douchen snel en staan om 7 uur klaar eerst even ontbijt deze keer bij de M gelukkig is die hier 24 uur open. We lopen met loeihete koffie en thee naar de halte. We zien de bus al staan Levi is onze chauffeur die babbelt er onderweg gezellig op los en verteld ons allerlei wetenswaardigheden over Vancouver. Rond half negen zijn we in Stevenson aangekomen. Na betaling krijgen we een gele overall en bijbehorende jas lachen we lijken wel mijnwerkers. Op iedere jas staat een maat wij hebben L maar er zaten ook met 3XL klaar gelukkig dat ze zo veel maten hebben dan kan iedereen mee. We gaan met de explorator boot met bovenop ook nog een dek en ik moet meteen aan Jaws denken.
We vertrekken en varen rustig de haven uit via de Fraser rivier na ongeveer een uur komen we uit op de zee. Eerst zien we nog een klein nou ja kleine zeearend oftwel de bold eagle het symbool op de vlag van Amerika. Prachtig weer is het zonmet een mooie blauwe lucht heerlijk. Onderweg spot onze kapitein een walvis we varen er rustig naar toe. Het is een bultrug walvis en ongeveer 9 meter lang na bestudering van de vin blijkt het om Grey te gaan een bekende die elk jaar terug komt.
Mooi om dit beest te kunnen zien we gaan niet te dichtbij maar wel zo dat we fotos kunnen maken.
Daarna gaan we richting Galliano eiland ook zo mooi hier wonen de mensen op eilanden met behoorlijke villas zou zo willen ruilen..
Hier spotten we ook zeehonden met jonkies. De boten ongeveer 30 staan met elkaar in verbinding en als er dieren worden gespot wordt dit doorgegeven. Helaas vandaag alleen een bultrug gespot geen enkele orka, de natuur laat zich niet dwingen. We varen terug weer via de rivier prachtig met de zon erop, en horen omdat we maar een enkel dier hebben gespot we een kaartje krijgen waarmee we ons leven lang nog een keer gratis mee mogen op nog een whalewatch toer dat is wel erg netjes. We kunnen helaas niet in deze vakantie meer mee, want er moet 48 uur tussen zitten en dan zijn we al met de camper onderweg dus we moeten zeker nog een keer terug hahah.

We zijn om half 2 weer aan wal. Wat was het toch een mooie toer zo met de boot en het prachtige weer jammer dat we geen orka hebben gezien maar we hebben er wel van genoten.
Terug met de bus in een uurtje omkleden en weer de stad in lekker gegeten spareribs met friet en salade en cake toe. Het dessert heette spicecake was een gember cake... als je dat bij ons besteld krijg je echt wat anders.
We hebben nog even vanavond door Vancouver gewandeld om deze ook eens in de avond te zien zo aan het kletsen dat we weer in Chinatown uitkwamen dit is wel een iets andere buurt je ziet er meer junks en daklozen maar niemand valt je lastig. Daarna zijn we weer thuis, tijd om weer naar bed te gaan. Tot morgen.

1. Thea:
    30 juli 2017
    Echt heel jammer dat jullie niet meer gezien hebben, maar ja het kaartje blijft geldig. Dan wel een excuus om terug te moeten. Geniet nog van deze zondag in Vancouver.
  2. Linda Huijbregts:
    30 juli 2017
    Jammer van de orkas.. toch nog maar eens terug hahha.
  3. Monique Goossens:
    30 juli 2017
    Oh ik dacht op de foto en orka te zien......oeps jammer maar toch een mooie tocht gehad
  4. Marc en Marion:
    Ha Caroline en Joop,
    Mooie foto's joh Ik ga al sparen hoor en ben benieuwd hoe de Rocky Mountains er uit gaan zien via jullie foto's . bedankt voor de fijne app en Joopie met die helm lijkte gij wel op Calimero.....

Groetjes van,

Marion en Marcie
  5. Geert:
    30 juli 2017
    Echt mooie foto's, En het weer zit jullie ook steeds mee.
    Even terugkomen voor de orka's is niet zo maar even gedaan, wordt een erg dure orka dan. Maar even zo goed zijn alle andere dieren ook een beleving.
  6. Karin:
    30 juli 2017
    Jammer dat jullie geen okka hebben gezien.Maar toch een mooie dag gehad aan de foto's te zien.