2e dag 28-07-2017

29 juli 2017 - Vancouver, Canada

Na een héérlijke nacht geslapen te hebben om half 8 op, we voelen ons na de lange nacht van gisteren weer een beetje mens.
We douchen en gaan op zoek naar een ontbijtje, gevonden om de hoek we hebben wafels met ham en kaas, klinkt vreemd maar smaakte voortreffelijk.
Na ontbijt gaan we snel even terug naar hotel want we willen de steam clock gaan zien een oude klok die werkt op stoom. En Stanley park dat ligt verderop in Vancouver. Na wandeling van ongeveer een half uur zijn we er.
De steam clock is erg mooi er komt stoom uit en elk half uur maakt hij een mooi geluid in de vorm van muziek.
We wandelen door het is prachtig weer met de bries en de zon het is circa 24 graden is het heerlijk aan de zee. We zitten aan de Pacific en er ligt een heel groot cruiseschip en veel jachten. Hier drinken we wat Joop heeftTap shack beer lijkt wel jus de range qua kleur het smaakt heerlijk zegt hij en is lekker koud dus neemt hij er nog een en ik spa rood met super veel ijs lekker. Het is nog een aardig stukje wandelen naar Stanley park maar het is prachtig weer dus we wandelen lekker langs de baai en genieten van het prachtige uitzicht.
Aangekomen in Stanley park huren we 2 fietsen en kunnen we het park in. Iedereen moet hier ook een helm dragen dat is verplicht. Het park is netjes gescheiden met een pad voor voetgangers en een voor fietsers werkt super. Eerst de mooie totempalen die wilde ik erg graag zien. We fietsen zo nog het hele park rond ca. 8km. Prachtige uitzichten wisselen elkaar af heerlijk om zo het park te doorkruisen. Ook ons eerste wild hebben we gespot een wasbeer en ook op de foto en film vastgelegd mooi om zo een beest in het wild te kunnen zien.
We gaan lekker op ons gemak terug wandelen.Na wandeling van ongeveer een uur zijn we weer in het centrum van Vancouver. We besluiten te gaan eten bij de spaghetti factory. Heerlijk gegeten voor herhaling vatbaar.
Rond half 9 weer in hotel schoenen uit, ik ontdek een megablaar onder mijn voet, doorgeprikt en lekker laten rusten en even alle mooie fotos nog eens even bekijken. Morgen weer vroeg eruit om half 8 worden we opgehaald voor de whale watch trip zin in ! Tot morgen.

1. Thea:
    29 juli 2017
    Ook deze foto's heel mooi en zo te zien is Vancouver een mooie stad met ook heel veel groen en bloemen. Heel veel plezier en goede vaart op de boot en hopelijk zie je heel veel. Geniet ervan.
  2. Ad bruens:
    29 juli 2017
    Bekijk de whales maar goed. En foto's maken. Gr.
  3. Harry:
    29 juli 2017
    Maak er een leuke dag van
  4. Monique Goossens:
    Het begin is al mooi.
  5. Karin:
    29 juli 2017
    Zo te zien hebben jullie al een leuke dag gehad.
  6. Marc en Marion:
    29 juli 2017
    Die helmpjes staan jullie goed.....leuke foto's hoor
  7. Arie:
    30 juli 2017
    Je hebt je was toch wel door de wasbeer laten doen