1e dag 27-7-2017

28 juli 2017 - Vancouver, Canada

Vanmorgen om half 5 opgestaan, na al die tijd voorbereiden en plannen is eindelijk de dag aangebroken dat we gaan vertrekken en we hebben er zin in.Om 10 voor 6 stond de taxi voor de deur. De koffers inladen en om zes uur vertrokken, eerst nog wat andere mensen ophalen ook in de Reeshof en nog 2 in Den Bosch en dat was toevallig mijn oud collega van de ABN leuk zeg. Om stipt 8 uur waren we op Schiphol ruim op tijd maar dat is juist fijn.

We konden vlot langs de incheck balie maar de douane duurt wat langer Joop zijn handbagage wordt eruit gepikt, wij denken de medicijnen maar het waren de adapters en de opladers die in een tasje zitten! Gelukkig nu snel door naar de lounge die we hadden geboekt. Dat is wel een heel eind lopen zeg maar goed na een kwartier zijn we er. Hier nemen we eindelijk ons ontbijt koffie eieren cake en vers fruit heerlijk.

De koffers worden door gelabeld zodat die in Vancouver aankomen en we die niet in Toronto nog hoeven op te halen super geregeld. Dan zien we dat het tijd is om naar de gate te gaan, dus weer een kwartier lopen maar goed straks kunnen we lang genoeg zitten. We zitten eindelijk in het vliegtuig en om 12.30 uur vertrekken we richting Toronto. We hebben lekkere pasta onderweg met rode wijn voor Joop, veel koffie en thee en als we er bijna zijn ook nog een heerlijke veggie wrap die was echt lekker. Na vlucht van 8 uur aangekomen op Toronto Airport. Lokale tijd hier 14:08 uur tijdverschil van 6 uur. We moesten de paarse borden volgen van connecting flights en inderdaad simpel je komt netjes bij de douane, er was niemand dus we waren meteen aan de beurt, en kan zo weer door naar de gate waar je aansluitende vlucht vertrekt. Scheelt tijd en is duidelijk goed over nagedacht en mocht je het niet meer weten dan is iedereen erg gedienstig om je te helpen. Wat is iedereen hier ook echt gemeend vriendelijk zo fijn. Inchecken dus voor vlucht naar Vancouver, ook die was 20 minuutjes later maar dat maakt niks uit. Door de controle Joop vergat zijn sleutels en gsm pieppiep zei het apparaat haha. Dus na 8 uur op een vierkante meter mochten we nog een keer 4 uur en 38 minuten op datzelfde vierkantje zitten. We vertrekken om 16:45 uur en we zijn er om 18:10 lokale tijd, het tijdverschil bedraagt nu 9 uur. Wat is het ver zeg deze vliegreis, dit doen we niet meer zeggen we poeh poeh. Gelukkig kan je onderweg via de tv nog wat film kijken anders was het wel een super lange zit.
We zijn nu wel moe gelukkig is onze bagage snel op de band en gaan we een taxi zoeken er is een info balie en een zeer vriendelijke dame verwijst ons naar de taxi vaste prijs van $31,00 voor rit naar het hotel. Ondertussen genieten van de stad druk zeg en heel veel hoge flats. We worden keurig voor ons Sandman hotel afgezet om 16:30 uur we hebben een mooie kamer voorzien van alle gemakken.We horen muziek aan de overkant van het hotel en gaan even kijken en even de benen strekken, we drinken hier nog wat maar gaan dan snel naar onze kamer we zijn duizelig van de vermoeidheid. Het is nu in Nederland 6 uur dus we zijn meer dan 24 uur op. Tot morgen.

1. Marc en Marion:
    28 juli 2017
    Fijn dat de reis goed is verlopen ondanks een beetje vertraging.
    Heel veel plezier en geniet van jullie daar in Canada.
  2. Mirella:
    28 juli 2017
    Fijn dat de reis goed verlopen is ,van af nu heb je de ruimte ,geniet er van van Canada
  3. Sylvia:
    28 juli 2017
    En de vakantie begint. Zelfs met vertraging kan je genieten. Gelukkig is de vertraging beperkt en zo te lezen maakt het voor jullie ook niks uit. Rij voorzicht Joop. Ik zal met plezier jullie avontuur gaan volgen.
  4. Thea:
    28 juli 2017
    Had alles vannacht al meegekregen,ben blij dat jullie er zijn en ik vind het knap dat je naar zo'n reis toch nog de fut gevonden hebt om dit te schrijven. Geniet van alles
  5. Geert:
    28 juli 2017
    poeh poeh, dat klinkt echt vermoeiend.
    volgens mij willen jullie nu wel 24 uur bijslapen, maar da's dan weer zonde van de tijd. Is het mooi weer daar en wat gaan jullie als eerste doen?
  6. Monique Goossens:
    28 juli 2017
    Nou wat een wereldreis haha maar eindelijk een droom die uitkomt. Mooie reis voor de boeg en naar je dochter. IK Zeg: GENIETEN.
  7. Henk:
    28 juli 2017
    In ieder geval al veel gezien, de halve wereld, maar . . . dan vanuit een vliegtuigraampje. :-) Geniet van hetgeen komen gaat. Ben benieuwd naar de verdere avonturen.
  8. Karin:
    28 juli 2017
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet van jullie reis! Natuurlijk ga ik alles volgen.