31e dag 26-8-2017

27 augustus 2017 - Hamilton, Canada

Vandaag gaan we na het ontbijt door naar het Winona peach festival. Dit is ongeveer een half uur rijden vanuit Wendy. We komen aan en we parkeren bij de wijnmaker en dan mogen we in een echte gele schoolbus naar het festival. Al de bewoners van het stadje staan met vlaggen en kaarten om mensen te laten parkeren in hun tuin voor $5,00. Hoe dichterbij het festival we komen hoe hoger de prijs. We zitten gelukkig in de shuttlebus en worden keurig voor de ingang afgezet. Het is gratis entree en het is net een grote braderie. Van alles is er te koop kleding sieraden en waar we voor komen een perzik sundae.
Rond half 12 gaat de ijstent open waar de sundaes verkocht worden. Hele rijen staan er al te wachten het gaat wel snel en als we dichterbij komen zien we al stapels lege grote emmers staan zeker al wel 70 !Dit is al het verkochte ijs terwijl we stonden te wachten. Binnen in de tent staan wel 15 mensen constant de ijsjes te maken een schept ijs andere perzikken erin en de ander slagroom. Ze zijn best wel groot maar wel heel lekker. Als we later nog een keer langs de tent komen zijn de rijen zelfs nog langer!!
Dan kijken we nog rustig rond naar de rest van de kraampjes. Er is ook veel eten natuurlijk en de prijzen zijn ook niet hoog $1,00 flesje fris of water. Ik zie zoete maiskolven te koop, zo lekker met boter en peper en zout. Die kans laat ik niet voorbij gaan. We kopen natuurlijk ook perzikken wel los in een doos zodat we er nog wat van kunnen bewaren.
Dan gaan we naar Hamilton naar Battlefield house. Een museum en een heel mooie toren. Er is net een bruidspaar, mooie locatie om hier foto's te maken. We worden welkom geheten door een jongedame in kleding van de 18e eeuw. Dan gaan we eerst de hoge toren bekijken we moeten wel even wachten want het bruidspaar is net even op de trappen voor de toren voor de fotosessie. Dan kunnen we ook naar boven en hebben een prachtig uitzicht over de tuin. We gaan terug en krijgen een vip rondleiding in het huis. De jongedame verteld alles heel spontaan en enthousiast, we kunnen dan ook alles goed zien en alles vragen leuk om zo een heel oud huis te zien en vooral de historie ervan.
Zeker ook de tuin is de moeite waard om nog even te bekijken.
Dan na nog wat foto's gaan we richting het winkelcentrum naar Michaels een hobbywinkel en een hele grote dierenwinkel. Vandaar door naar Montana's lekkere spareribs eten heerlijk. We krijgen hier nooit genoeg van denk ik. Poeh we zitten vol en gaan naar Wendy thuis. Nog even koffie en thee en dan weer naar het hotel. Tot morgen.

1. John van de Wiel:
    27 augustus 2017
    Het begint wel heel erg op een culinaire reis te lijken. Klinkt allemaal wel lekker. Kwijl, kwijl.