32e dag 27-8-2017

28 augustus 2017 - Hamilton, Canada

Vandaag zijn we na het ontbijt naar Westfield heritage village gegaan. Dit is een oud dorp met daarin authentieke huizen uit 1810. Omdat het vandaag zondag is zijn er veel vrijwilligers aanwezig en ze hebben ook de bijpassende kleding aan. We mogen in bijna alle huizen naar binnen en er zit een hoefsmid en een kruidenier een naaister, en ook alle huizen hebben een hele mooie inrichting met alle spullen ook uit deze tijd.
Er is ook een kerk en een hele mooie apotheker met hele mooie spullen waar we allemaal foto's van mogen maken. Het dorp is begonnen met het treinstation dit is het enige authentieke huis de rest is er naar toe gebracht soms zelfs in stukken en met veel liefde weer in elkaar gezet. Zelfs zijn er spullen gedoneerd door de nabestaanden om hier in het museum te staan bv kinderstoel uit 1815. Dan zijn er ook nog een aantal andere huizen allemaal erg mooi, iedereen verteld alles wat je wil weten over het huis of de familie die er woonde. In de kruidenier kopen we zelfgebakken koekjes lekker. Dan is het al weer tijd het park gaat dicht en we hebben helaas niet alles kunnen zien, we zouden hier nog wel 2 dagen kunnen kijken. We doen nog even wat boodschappen en eten nog wat bij de Boston pizza . Dan weer naar huis. Tot morgen.

1. Monique Goossens:
    28 augustus 2017
    Leuk even terug in de tijd