29e dag 24-8-2017

25 augustus 2017 - Hamilton, Canada

Zo en dan zitten we weer aan het ontbijt in het hotel en ze hebben vandaag bacon van die hele dunne hardgebakken repen heerlijk. Die lusten wij wel.
We blijven niet te lang ontbijten vandaag, want we gaan met de trein naar Ripleys aquarium in Toronto.
We hebben afgesproken om 10.00 uur bij Wendy en dan is het ongeveer een half uurtje naar het treinstation voor de trein naar Toronto.
We zijn keurig om 10.00 uur bij Wendy en Michael en vertrekken meteen.
Dan op de trein gelukkig ook netjes op tijd en we hebben een sprinter naar Toronto. We doen er ongeveer een uur over en dan zien we de CN tower al dichterbij komen. We stappen uit en staan midden in Toronto wat een hoge gebouwen zeg. Wel mooi dus even paar fotos maken. De CN tower hebben we al gezien vorige keer toen we in Toronto waren dus die gaan we niet in. We zien het aquarium het ligt naast de tower en het is redelijk druk vandaag.
We zijn gelukkig snel binnen en het is heel mooi. Eerst allerlei grote aquaria die je aan alle kanten kan zien. Tropische vissen alles dóór elkaar dan vissen die meer in kouder water leven. En zo gaan we via allerlei aquaria naar een hele langzame lopende band door een glazen tunnel waar je aan alle kanten vissen ziet grote haaien roggen zaagvissen en een heleboel kleine vissen. Dit is echt mooi je hebt zoveel te zien, ogen tekort. We hebben de eerste ronde alleen foto's gemaakt en gaan nog een keer om alleen te kijken. We hebben geluk want ze zijn net aan het voeren de haaien happen gretig toe fantastisch om dat te zien. Ook de rest van de vissen heeft trek in hoe kan het anders vis.. Dan zijn we weer aan het eind van de lopende band en gaan weer verder. Nog een ander aquarium met alleen roggen in alle soorten en maten en hiernaast een ander bassin met gestippelde roggen. We komen bij kleine haaien die we mogen aaien dat laten we niet voorbij gaan waar krijg je die kans ? Er staat een verzorger bij die legt uit de haaien niet aan te raken als ze zwemmen of bewegen. Ze zijn vrij om te zwemmen en
ze kunnen ook weg in een soort van diepe schuil bak. Er liggen er 2 in het ondiepe water met zand, ze voelen als zacht schuurpapier.
We zien ook nog een heel groot bassin met piranha's dat zijn eigenlijk best mooie vissen. We zijn heel wat foto's rijker als we weer naar buiten gaan.
Dan gaan we naar de overkant daar is een verzameling locomotieven tentoongesteld ook daar maar even kijken.
Dan gaan we eerst maar wat drinken we belanden bij hetzelfde restaurant waar we 4 jaar geleden ook zijn geweest wat toevallig. We besluiten ook maar wat te eten hier lekkere pulled pork broodjes en kippen pootjes met lekkere dikke frietjes en salade.
Dan weer op ons gemak naar het station en we treffen het de trein is er dus we kunnen meteen instappen en weer ongeveer een uurtje later zijn we weer bij onze auto. We gaan nog even langs de Tim Horton voor lekkere koffie en een heerlijke muffin en dan naar Wendy en Michael om die op te eten.
Dan gaan we na een gezellige dag weer naar huis, wat fijn om zo de dagen met elkaar door te kunnen brengen daar doen we het ook voor. Echter weer een dag van onze vakantie om. Tot morgen.

1. Marc en Marion:
    25 augustus 2017
    Wat een mooie kleuren bij die vissen.