15e dag 10-8-2017

12 augustus 2017 - Lake Louise, Canada

Om 6 uur eruit we moeten naar Lake Louise die willen we zien bij zonsopkomst.
We douchen snel toch wel handig alles in de camper en dan rijden we om 7 uur weg.
Na 4 km zijn we er het is er al aardig vol.
Gelukkig hebben we trui aan want het is best wel fris.
We blijven even en maken wat fotos (wie mij kent weet hoeveel) en gaan dan ook maar even nog langs Moraine lake daar is het voor 8 uur al helemaal vol! Niet te geloven morgen dan maar terug.
We rijden Bow valley park in en we kijken bij diverse wandelingen eindelijk een van 2.9 km gevonden een makkelijke Castle Lookout.
Rugzak om en gaan, we komen beneden bij de ingang nog een paar oudere mensen tegen en die zegt 2.9 km straight up just kidding jaja.
Nou hij heeft wel gelijk na 25 meter gaat het steil en steil omhoog. We ploeteren een uur door te weten stuk klimmen en ik weer even rusten. Dan komen we een jong stelletje tegen Khalid en Michelle. Ze vertellen dat het niet klopt wat er staat het is eigenlijk 6.3 km heen en dan ook nog terug. Hij zegt je bent pas op 1/4 pff we gaan gezellig met hun terug we mogen zelfs 2 stokken lenen. Wat een lieve mensen we hebben meer dan uur gezellig gekletst met hun.

We horen ook dat er meestal bij de infocentrums wel wifi is en dat deze goed is dus wij naar het centrum in Lake louise we zitten hier lekker rustig en zijn weer up to date met alles want we willen natuurlijk wel ook alles bijhouden wat er gebeurt en onze reislogger bijwerken.

We willen toch nog wat wandelen en gaan na het eten langs de Bow rivier wandelen dit ligt naast de camping. We wandelen hier een mooie route en zijn toch circa 3 uur weggeweest. Dan heerlijk weer genieten van de stilte op de camping. Wel mooi want er komen veel treinen langs en die toeteren geweldig mooi geluid.
We gaan op tijd naar bed morgen maar Moraine lake en weer vroeg eruit. Tot morgen.

1. Thea:
    12 augustus 2017
    Dat was er vroeg uit vandaag. Maar je als het overal zo druk is moet dat wel. De kilometers waren verkeerd in geschat, het scheelt nogal 2.9 of 6.3 en dan ook nog terug. Blijf genieten.
  2. John van de Wiel:
    12 augustus 2017
    Wat is het daar toch prachtig, Ik wordt steeds meer jaloers. Maar het is jullie gegund.
  3. Harry:
    Hoop dat het niet vol is in Moraine Lake