14e dag 9-8-2017

11 augustus 2017 - Lake Louise, Canada

Vanmorgen vroeg eruit want we willen voor we vertrekken naar Lake Louise nog een wandeling maken bij Abraham lake.
Wat een mooi meer zeg en stralend blauw water wat weer door de zon groen lijkt. We hebben er een wandeling van een uurtje voor over gehad. En natuurlijk ook maar weer terwijl we aan de wandeling begonnen de was gedaan.

Snel alles afkoppelen en vullen en dan gaan we weer op weg, want we moeten naar Lake Louise toe en onderweg de stop bij Peyto lake en Bow lake . Vandaag maar 125 km dus een beetje een luie dag.
Eerst even tanken beter vol dan leeg en we weten ook niet wat we onderweg nog tegenkomen. We krijgen 3 cent korting omdat de op David Thompson resort hebben geslapen. Ook nemen we hier een lekkere vanille koffie die zijn toch wel het lekkerste bij Tim Horton maar goed onderweg bij alle benzinestations zijn ze ook lekker.
De eerste stop is bij Waterfowl lakes ja ze zijn allemaal even mooi of ze nu klein of groot zijn. Je raakt hier niet uitgekeken kleur schakeringen van alle tinten blauw naar groen.

Dan naar Peyto lake, alles staat hier wel goed aangegeven moet ik zeggen grote borden en ruime parkeerplaats. Wat een mooi meer je kijkt er van boven op en kan er na een wandeling van ongeveer een kwartier over verharde pad goed komen.  Prachtige kleur groen heeft dit meer zeg. We wandelen hier ook nog wat rondom want dat is echt de moeite waard.

Dan verder weer op weg naar Bow lake, zie ik 2 beren uit het bos komen snel keren. Nog geen 5 minuten en er staat al een auto van Wildlife ik heb camera paraat en 1 beer op de film vastgelegd. Yes onze eerste wilde beer op film.

Dan door naar Bow lake ook hier weer een wandeling thank god voor de bergschoenen! Zo mooi weer. Ook hier lopen we rond om weer veel foto's te maken.
Dan naar Lake louise het dorp is een pleintje met wat winkels is dit alles voor zo'n bekende plek ? Ja dit is het meer niet, nog niet eens een restaurantje dat viel me wel een beetje tegen.
We komen aan op onze camping hoe toepasselijk Lake Louise we hebben nummer 3 met elektra de rest is vlakbij. We gaan hier 3 dagen blijven we krijgen een papiertje dat we kunnen vastmaken aan de paperclip. Er zitten ook een aantal van die leuke grondmarmotten die komen kijken of er niks te eten valt, een stukje appel lusten ze wel.
Zullen we alvast naar Lake louise rijden nu ja waarom niet. Rond 7 uur zijn we er megadruk natuurlijk we kijken even rond en gaan dan ook maar langs Moraine Lake is maar 11 km. Daar is het nog drukker we horen dat je echt voor half 9 smorgens er moet zijn anders is het al vol! We zien ook nog een mooi hert dat uit het bos komt geweldig.
We gaan morgen nog wel een keertje terug.
We eten wat wel laat maar goed dat maakt ons niet uit, en gaan lekker slapen op onze mooie plek. Tot morgen.

1. Thea:
    12 augustus 2017
    Mooi om die beren ineens te zien. Geniet ervan