18e dag 13-8-2017

14 augustus 2017 - Canmore, Canada

We zijn er al vroeg uit op Spring Creek gelukkig is het helder vandaag. Gisteren hadden we veel last weer van de smog van de bosbranden. Nu zien we de bergen weer. Helaas geeft het weerbericht aan dat het vandaag wel wat kan gaan regenen jakkes. We hebben toch liever de zon. Eerst maar weer alles loskoppelen en vullen. Zo raar de afvoer van de toilet zit bij je buren. Je zit erg dicht bij elkaar dus dat is toch wel erg vervelend vinden we. Wij hebben niemand meer naast ons, onze buren zijn vanmorgen vroeg na afscheid van ons vertrokken, dus wij hebben dat niet maar het is niet leuk als je buren zitten te ontbijten en jij de toilet wil legen.

Dan vandaag naar Johnston Canyon schijnt erg mooi te zijn. De rit is maar 66 km dus we nemen de binnenweg maar weer. We zijn er rond 11.00 uur er is een parkeerplek langs de weg maar dan staan we met een wiel omhoog dat doen we niet. Even verderop is een parkeerplek ja dat stukje extra kunnen we wel wandelen hoor.
De canyon heeft een boven en beneden waterval we gaan omhoog het is een cementen pad dus goed te doen. De eerste waterval is die van beneden die bekijken we straks wel. We gaan nog 1km door naar de bovenste. Onderweg mooi stuk bij een tussenliggende waterval waar je naar beneden kan en er een stukje achter kan lopen. We klimmen natuurlijk naar beneden daar willen we ook staan. Het is erg mooi en weer dat mooie blauwe water.
Het begint te regenen dan toch maar de ponchos aan. We gaan verder naar boven dan zien we de eerste grote waterval prachtig. We kunnen nog hoger en gaan ook daar kijken dat is een mooi gezicht bovenaan de waterval, kan je zo mooi naar beneden kijken. Hier kan je nog verder lopen maar dan is het gewoon zand en is het nog zo'n 4 km aangezien het best wel regent nu en we geen lange broek aan hebben gaan we terug.
We stoppen nog wel even voor de eerste waterval, ook mooi je kan door een grot en dan sta je gewoon naast de eerste waterval. We moesten er wel een half uur voor wachten in de regen maar was toch wel de moeite waard.
Inmiddels is het wel wat frisser geworden met de regen dus we nemen bij de uitgang een warme beker koffie heerlijk.
Dan door naar de camper eerst even verkleden naar een wat warmere outfit en dan weer op weg. Gelukkig is het ondertussen wel droog geworden.
We rijden langs Bow river park en weer de A1 terug.
Dan boodschappen doen nog maar een paar dingen maar eerst alles zoveel mogelijk opmaken wat we nog hebben. Ook nog een keer langs lake Minniwonka nu met zon gisteren hier ook geweest maar het was toen bewolkt en grijs.
Dan besluiten we te eten bij de M. Ze hebben hier wel lekker ijs met bosbessen heerlijk.
We zijn rond half 9 thuis alles weer aangesloten en we kunnen weer uitrusten en de mooie fotos bekijken. Tot morgen.

1. Thea:
    14 augustus 2017
    Mooie foto van dat hert, ze blijft er mooi voor staan. Geniet nog even van al het moois.
  2. Nicole:
    14 augustus 2017
    Eens even op het werk de foto's zitten bekijken. Super gaaf en ben gepast jaloers.. haha
    Fijne vakantie nog.
  3. Geert:
    14 augustus 2017
    het lijkt wel of er geen einde komt aan al die rustige natuur. Immens groots toch..
    Alle goeds aan de schepping.
  4. Marc en Marion:
    15 augustus 2017
    Het is allemaal prachtig....is echt genieten van de natuur.
    Nog ff en dan is dit voorbij jullie reis met de camper.
    Dan op naar jullie Wendy.......veel plezier nog.