20e dag 15-8-2017

16 augustus 2017 - Calgary, Canada

Vanmorgen weer vertrokken van Campground Spring Creek. Het is jammer genoeg onze laatste camperdag dus we gaan er nog extra van genieten.
We rijden vandaag naar Calgary en dan door naar Drumheller.
Daar is de horseshoe canyon dit ligt in de badlands zou mooi moeten zijn. Het is wel een behoorlijke rit van ca. 200 km.
De bergen verdwijnen langzaam en in de plaats komen zo ver je kan zien velden met gras tarwe of wat voor soort graan dan ook. Prachtig ook zien we af en toe ja -knikkers voor de olie op te pompen.
Prachtige ranches koeien en paarden met zeeën van grasland ervoor.
Eerst maar even tanken in Irricana klein dorpje met 1250 inwoners leuk. Een klein tankstation maar wel heerlijke cake voor bij de koffie en de goedkoopste benzine  $ 0.97.

We bereiken de afslag van Horseshoe canyon is heel mooi aparte bergen met vreemde vormen en randen lijkt op de grand canyon maar dan ik het klein.
Dan verder we kunnen nog Atlas cole mine zien en nog stadje Wayne.
Na half uur zijn we bij de kolenmijn. Leuke oude huisjes en je kan ook in de mijn met een tour. Helaas ontbreekt de tijd en gaan we terug. Wel nog wat fotos kunnen nemen van de buitenzijde.
Dan zien we hoodoo een historisch punt wij allebei hodor, hodor. (game of trones volgers snappen deze wel)
Het is een heel mooi stuk erosie van de bergen zoals ook in de horseshoe. Het schijnt dat hier een star trek film is opgenomen als zijnde de planeet Vulcan. We gaan kijken of we er iets van kunnen terugvinden. Het is ook net buitenaards op sommige stukken.
Dan weer verder eerst naar Wayne de 11 bruggen stad door 11 smalle bruggen heen kom je er en het is een leuk stadje met een soort van saloon en een paar leuke winkeltjes. We eten hier een heerlijk ijsje met canadian moose smaak. Dit is vanille en caramel ijs met chocolade met pindakaas erin héérlijk.
Dan gaan we richting huis we zien nog een suspention bridge die doen we ook nog even kei leuk over de rivier. Nu is het echt tijd om naar huis te gaan we moeten alles nog inpakken en nog eten.
De navigatie ingesteld en we gaan naar West Calgary campground.
We rijden iets anders dan heen maar goed de navigatie vertrouwen we. Hadden we maar niet gedaan na 10 minuten staan we midden in het centrum van Calgary met onze 8 meter camper pff zweet zweet. Nu even kijken hoe we hier weg komen we stoppen op een bus plek mag niet maar je moet iets. We nemen de rondweg als uitgangspunt en zien dan wel weer verder. Zo daar zijn we uit gelukkig na 15 minuten zien we een Mcdonalds daar stoppen we en hebben we wifi om een en ander op te zoeken.
We zitten nog ongeveer een half uur verwijderd van de campground dus op weg.
Om half 8 zijn we er eindelijk eerst eten en dan inpakken. Het is al bijna donker als we gegeten hebben en dan even alles snel inpakken. Alles wat we over hebben hebben we aan onze buren gegeven die wilde alles behalve de mayonaise.

Het camper avontuur zit er nu echt op. Wat was het een mooie reis en wat  hebben we veel gezien en heel veel mooie herinneringen ervan. We zouden het meteen nog een keer willen overdoen !.Nog een nachtje slapen en dan gaan we naar Toronto naar onze dochter en schoonzoon. Zin in !Tot morgen.

1. Miriam:
    16 augustus 2017
    Het was n prachtige roadtrip! Veel plezier bij jullie dochter!
  2. Thea:
    16 augustus 2017
    Een hele mooie reis geweest met heel veel ervaringen en indrukken. Kunnen jullie nog heel lang op teren. Nu naar Wendy en Michael en ik zie jullie morgen.
  3. John van de Wiel:
    16 augustus 2017
    Jammer, het camper avontuur zit er op. Veel plezier nog bij W & M.
  4. Hans en Marian Tuerlings:
    16 augustus 2017
    Het camperavontuur zit er op. Als je eraan gewend bent mag je hem weer inleveren. Jammer he? Nu op naar het volgende gedeelte. Wij wensen jullie samen met Wendy en Michael en Thea nog een hele gezellige tijd toe. Groetjes ons.
  5. Leon:
    16 augustus 2017
    Leuk om gelezen te hebben allemaal. Goede reis en een fijn verblijf bij Wendy en Michael.
  6. Anja:
    16 augustus 2017
    Heel veel plezier bij Wendy en Michael! Wat zijn die weken omgevlogen?