19e dag 14-8-2017

15 augustus 2017 - Canmore, Canada

We hebben vannacht regen gehad we hoorden het tikken op het dak van de camper. En het was ook wel fris vannacht circa 6 graden.
Dat is wel even wennen,gelukkig hadden we de 2 dekbedden al in gebruik in de camper en er zijn ook nog extra dekens als je nodig mocht hebben.
Dan maar binnen ontbijten voor een keer. We hebben vandaag gepland staan om naar Marble Canyon en paint pots en Numa falls te gaan.
Dan op weg oei het regent er flink uit we zien het in de verte wel wat lichter worden dus we zien wel of het mogelijk is dat we iets gaan ondernemen.
Als we aankomen bij Marble canyon is de parkeerplaats nagenoeg leeg. En zowaar het is droog en de zon komt er doorheen wel heel licht maar toch.
Wel voelt het fris dus de lange broek (ja je leest het goed!) aan de bergschoenen en op weg. Het is niet druk maar wel heel mooi. De rivier wordt via watervallen de canyon in gevoerd, en door een smalle heel diepe snel stromende geul verder naar beneden.
Heel mooi om te zien qua kleur het lijkt echt op marmer op sommige plekken. En het was er niet druk dus ruim te tijd om alles te bekijken.
We gaan terug en zien dat de wandeling naar paint pots 3 km is. We gaan dat niet doen. We kijken of we er met de auto kunnen komen gelukkig is er een stand van Canada die staan eigenlijk overal en verteld een vriendelijke medewerker dat we een stukje moeten rijden en er dan de afslag is.
We rijden wat verder en zien de afslag van de paint pot. Ja even een stukje lopen en dan zien we gele velden liggen.

Paint pot is een meer met ijzerhoudend water, dat in combinatie met de kleiachtige grond een kleur schakering geeft van geelgoud tot koperrood.
Alle bomen in de omtrek staan ook vol met handafdrukken in al die kleuren.
We staan er ook middenin en onze schoenen hebben ook inmiddels de oranje rode kleur aan de zool en stukje bovenop leuk souvenir :) Het is leuk om dit te zien en dat vroeger de indianen dit als kleurmiddel ook hebben gebruikt.
Dan weer verder we willen ook Numa falls nog zien. Paar kilometer verderop zelfs maar de brug is weggeslagen dus alles is afgesloten jammer.
We stappen weer in en gaan dan nog maar stuk van Kootenay park rijden is echt ook een mooi park. We ruiken ook weer de rook van de brand en als we het nog niet geroken hadden worden we ook door borden gewaarschuwd dat er rook hangt in het park. We zien zelfs nog een berg waarop de bomen staan te roken geen vuur maar wel nog de zwartgeblakerde resten zo zonde.
Dan maar weer naar de camping onze laatste nacht op Spring Creek. We eten vandaag vriezer surprise. Alles wat er nog inzit eten we op en het is nog meer dan genoeg. Morgen is immers onze laatste dag en dan eten we onderweg wel iets. Tot morgen.

1. Thea:
    15 augustus 2017
    Jammer dat het even regende, maar voor de natuur daar even fijn daar jullie toch nog bomen zagen die rookten. Jammer voor de natuur daar die branden en ook voor de mensen en dieren. Geniet nog van jullie laatste dag met de camper.